London. Portobello

London on linn, millest ei ole ilmselt võimalik tüdineda ja kus vähemalt korra aastas käia võiks. Meie seekordne külaskäik sinna oli arvult juba kuues. Eelmisel aastal, tõsi küll, põikasime sinna vaid korraks – sõitsime hommikul kohale, käisime Harry Potteri maailmas ja samal õhtul rongiga tagasi. Hea rongiühendus Brüsseli-Londoni vahel võimaldab selliseid kiireid sutsakaid teha, aga muidugi on palju mõnusam, kui saab vähemalt paariks päevaks kohale jääda. Hotellihinnad – paraku – liiguvad selles linnas vertikaalsuunas vist küll sama kiiresti kui Eurostari rong. Viisaka 2-inimese toa eest kesklinna piirkonnas tuleb arvestada vähemalt 150 naela, kui veab, on selle hinna sees ka hommikusöök.

Meie peatusime juba teist korda selles hotellis, millest jäid mul eelmisel korral head mälestused. Tundub, et seekord saime koguni sama toa kui 2014. aastal. Kusjuures tookord oli samuti maikuu ja me vaatasime õhtul hotellitoa telekast eurovisiooni. Nüüd sattusime sinna samuti eurovisiooni finaali ajal, ainult selle vahega, et telekast vaatas seda ainult C., mina heitsin magama. 🙂 Seda hotelli võin igati soovitada – neil on väga hea hommikusöök (soe English breakfast + saiakesed, puuviljad rootsi lauast), tore poolakatest koosnev teenindav personal ning mugav asukoht – jala saab nii St Pancrase rongijaama kui Covent Gardeni teatritesse, lisaks läheb sealt lähedalt Piccadilly metrooliin, mis viib lennujaama.

Seekord oligi nii, et Londonisse läksime lennukiga ja tagasi tulime Eurostari rongiga. Piletid olid ostuhetkel (3 kuud tagasi) täpselt ühe hinnaga, ehkki tavaliselt kipub rong olema kallim. Rong on muidugi palju mugavam, sest jaamad on otse kesklinnas ning nendesse ei pea mitu tundi varem kohale minema. Samuti ei toimu neis pagasi suhtes sellist peedistamist nagu lennujaamades, kotid küll valgustatakse läbi, aga kedagi ei huvita sul kaasas olevad vedelikukogused. Kuna me ei olnud aga Londonis varem lennukiga käinud, tegime kogemuse mõttes seekord ühe otsa sellega. Ehkki sõiduaeg oli niimoodi tund aega lühem (lennuk 1 tund, rong 2 tundi), ei andnud see muidugi mingit ajavõitu, sest lennujaamas peab palju varem kohal olema (nüüd, peale Brüsseli lennujaama pommiplahvatusi soovitatakse lausa 3 tundi varem, sest lennujaama läbilaskevõime ei ole veel täielikult taastunud. Umbes kuu aega tagasi oli asi sedavõrd hull, et inimesed jäid massiliselt oma lennukitest maha, kuna juba üksnes jaamahooneni jõudmiseks tuli läbida täiemõõduline parkuur) ning pärast Heathrow’st metroosõit kesklinna võttis ka ligi tund aega.

Kohe pärast saabumist võtsime suuna Portobello turule, kuna oli laupäev ja just sel päeval on see turg oma täies suuruses ja ilus. Saime hoobilt endale ühe uue lemmikkoha Londonis! Kui seni oli meie suureks lemmikuks Camdeni turg, siis Portobello meeldis isegi rohkem. Seal on rohkem õhku ning kauba- ja söögivalik on ka palju mitmekesisem.

Näiteks oli seal palju hõbedamüüjaid. Ostsin kuus hõbetatud teelusikat 25 naela eest, mis tundus mulle igati hea hind. Hiljem mõtlesin, et oleks võinud ka kahvleid-nuge osta, aga las siis see jääb teiseks korraks.

Kusjuures nende lusikatega on tõeliselt tore süüa lemon curdi või siis inglise mandariinimoosi. Tekitavad sellise piduliku kellaviietee-meeleolu. 🙂

Veel ostsime sellise toreda pontsaka nahktumba. Kodus panin selle täidiseks pool riidekapitäit vanu riideid, näiteks C. väikseks jäänud talvejope:

Erilised plusspunktid lähevad aga seal turul pakutud võrratule tänavatoidule – elu parim paella ja suurepärane karbitäis peruu köögist, mille kohta ma ei saa küll öelda, et elu parim, sest Pedro on meile valmistanud igasuguseid imeasju, aga peaaegu nagu Pedro ise oleks selle karbitäie kokku pannud küll. Ma armastan peruu toitu!

Laupäev, nagu öeldud, on Portobello põhiline turupäev, pühapäeviti on turg kinni ja muudel päevadel tegutseb väiksemas mahus. Kui me sinna esmaspäeval tagasi läksime, olid püsti vaid mõned müügiletid ning ei mingit paellat ega peruud. Nii et kellel võimalus, minge Portobellossse laupäeval.